Az offline események a Covid hatására átvonultak a virtuális térbe, és ez a tendencia számos olyan jelenséget hozott, amit 2020 előtt nehéz lett volna elképzelni. Ma már nem kelt megütközést egy esküvői live stream, online workshop, virtuálisan bejárható kiállítás, internetes expo, konferencia vagy termékbemutató. Ha kezdetben szokatlanok is voltak az online aktivitások, és az új eszközök használatát néha élesben bakizták el a felhasználók, az elmúlt közel két év során bebizonyosodott, hogy a rendezvények online közvetítése biztonságos, költséghatékony, és a résztvevők számára tökéletesen helyettesítheti az offline élményt. Bár már kifelé kacsintgatunk a járványhelyzetből, az élőben streamelt tartalmak és online rendezvények népszerűsége továbbra is felfelé ível. Sőt, időközben megszületett egy izgalmas és lehetőségekben bővelkedő új formátum, a hibrid rendezvény.
Hibrid rendezvény: több mint live stream
A név önmagáért beszél: a hibrid rendezvény az offline és az online események ötvözete, mely egyesíti az offline eventek személyes élménygazdagságát az online rendezvények magas elérésével. Több mint egy élőben streamelt esemény vagy a rendezvényről készült felvételek utólagos online megosztása – a hibrid rendezvény az online közönség megszólítását, figyelmét és bevonását ugyanolyan fontosnak tartja, mint a fizikailag jelenlévő résztvevőkét, és mindkét csoportnak a lehető legintenzívebb élményt nyújtja. Hogy mire van szükség egy profi online eventhez, és miben tud segítséget nyújtani a Photon, pár pontban már összeszedtük. Most nézzük meg, milyen előnyei vannak a hibrid rendezvényeknek!
1. Nagyobb elérés
A résztvevői hajlandóság általában határozottan elkülönül: vannak a lelkes rendezvénylátogatók, akik szívesen járnak eventekre, és a kevésbé elszánt meghívottak, akik vagy nem elég biztosak benne, hogy hasznos lenne a részvétel, vagy még ha releváns is számukra a téma, nagyobb valószínűséggel maradnak távol, abban bízva, hogy utólag elolvashatnak egy összefoglalót vagy megnézhetnek egy felvételt az elhangzottakról. A hibrid rendezvények ezt a két csoportot egyesítik, és mindkettő számára egyformán kényelmesek.

Aki a személyes jelenlétet preferálja, az offline közönség része lesz, a tartózkodóbbak pedig online keretek között nagyobb eséllyel fognak benézni és velünk maradni, ráadásul az utazási költségektől is megkíméljük őket. A hibrid rendezvények így egy olyan réteget is hatékonyan bevonnak, amit nem tudnánk megszólítani a hagyományos offline formátummal.
2. Magasabb szintű elköteleződés
A legfontosabb különbség egy hagyományos online rendezvény és egy hibrid event között, hogy utóbbi intenzívebb élményt nyújt online is, mert gazdagabbak az online résztvevők élő interakciós lehetőségei. Itt többről van szó, mint hogy egy tévéműsorhoz hasonlóan követni lehet az eseményt: a hibrid rendezvényen a kommunikáció kétirányú, és az online közönségnek a laptopján vagy az okostelefonján legalább annyi lehetősége van élőben megszólalni, reagálni, szavazni vagy akár egymás között networkingelni, mint az offline résztvevőknek. Tehát ha összesítjük a közönség interakcióit, az online eszközöknek köszönhetően a bevonódás magasabb szintű lesz, mint egy szimpla offline vagy online rendezvény esetén.

3. Dokumentáltság és felhasználható anyagok
A live streaming értékes hozadéka, hogy semmi nem vész el az elhangzottakból, és minden rögzítve marad. Ha megfelelő a színvonal, az anyagokat felhasználhatjuk a későbbi tartalomgyártáshoz. Készíthetünk teasert a következő eseményre, összefoglaló videót a szponzoroknak vagy belső kommunikációra, tematikus csemegéket, edukatív tartalmakat a gyakran felmerülő kérdésekből vagy olyan témákból, melyek az eseményen jobban megmozgatták a közönséget. Mivel a hibrid rendezvényen a résztvevői interakciók jobban mérhetők, pontosabban fogjuk látni, hogy miről érdemes beszélni, mi lehet izgalmas tartalom a közönségünk számára, milyen témák kapnak nagyobb figyelmet.
4. Mérhetőség, insightok
A hibrid rendezvények hatalmas előnye az a jelentős mennyiségű adat, amit egy hagyományos offline vagy online eventen nem tudnánk trackelni. Egy streamelt eseménynél nemcsak a résztvevők száma mérhető, hanem az is, hogy mikor csatlakoztak, mennyi időt töltöttek velünk, melyik ponton léptek ki a közvetítésből, és milyen interakcióik voltak. Így nemcsak a rendezvényt tudjuk pontosabban értékelni, de a közönöségünk érdeklődéséről, kérdéseiről, magatartásáról és véleményéről is részletesebb képünk lesz, ami hasznos alap a kommunikációnk és a jövőbeli márkaaktivitások megtervezéséhez.

Hogy mit hoz a jövő, és mikor lesznek újra 100%-osan biztonságosak az offline rendezvények, nem tudhatjuk pontosan. Az viszont nem kérdés, hogy a koronavírus következtében született új megoldások a szervezői és résztvevői oldalon egyaránt újraértelmezik a rendezvényélményt, és olyan lehetőségeket kínálnak, melyek a poszt-Covid érában is tovább fognak élni. Lehet, hogy a tiéd lesz a következő hibrid esemény? Ha kérdésed van, fordulj hozzánk bátran!