Mondtad már egy lakásra, hogy „olyan Airbnb-s”? Ha igen, nem csodálkozunk, a közel 15 éve indult startup karakteres vizuális világot képvisel, ami világszerte hatással van a lakberendezési trendekre (az ingatlanpiacról nem is beszélve – de az egy másik történet). A siker nem a véletlen műve, kellett hozzá egy kulcsfontosságú felismerés, ami alapjaiban változtatta meg az Airbnb filozófiáját: a cég rájött, milyen eladásösztönző ereje van a profi enteriőrfotóknak.

2007, pár gumimatrac, egy San Franciscó-i albérlet, és két fiatal designer – az Airbnb kezdetei dióhéjban. A világhódító startup Brian Chesky és Joe Gebbia nevéhez fűződik, akik leégett frissdiplomásokként felfújható matracokon kínáltak szállást a nappalijukban. Az ötletes, de egyelőre komolytalan vállalkozás a szoftverfejlesztő Nathan Blecharczykkal lett teljes, aki egy évvel később csatlakozott a csapathoz. Így született meg 2008-ban az AirBed & Breakfast névre keresztelt online foglalási rendszer átlag 80 dolláros szállásokkal.

Ha azt gondolnád, innen egyenes út vezetett a sikerig, tévedsz! A startup lassan és döcögősen terjeszkedett, voltak kisebb sikerei, de szinte senki nem hallott róla, 2009-re pedig csődközeli állapotba került. Az Airbnb 200 dollár bevételt termelt hetente, és mindhárom alapítónak mélyen a zsebébe kellett nyúlni, hogy fenntartsák a vállalkozást. A stagnáló bevételek és a népszerűtlenség miatt a befektetők is nagy ívben elkerülték a startupot – egészen addig, amíg az alapítók észre nem vették, hogy valami nem stimmel a felülettel. Egy alkalommal, amikor a csapat összeült a startupokat segítő Y Combinator szakemberével, kilistázták és megvizsgálták a New York-i szállásajánlatokat. „Feltűnt valami. Valami, amiben mind a negyven találat megegyezett. Hogy rémesek a képek. Nem voltak jó fotók. A hostok telefonnal lőtték a fényképeket vagy az internetről lementett, amatőr anyagokat használták. Valójában nem meglepő, hogy az emberek nem foglaltak, hiszen nem is látták pontosan, miért kéne fizetniük.” – mondta Joe Gebbia egy interjúban.
Ami ezután történt, nem vall épp a Szilícium-völgyi mindenható tech-szemléletre. Az Airbnb őrült technológiai fejlesztés helyett hagyományos eszközt vetett be: a profi fotózást. A csapat különösebb stratégia nélkül felpattant az első New York-i gépre, kölcsönzött pár fényképezőgépet, és végigfotózta a legnépszerűbb szállásokat. Az előnytelen amatőr képeket profi enteriőrfotókra cserélték a felületen, és a befektetett energia rögtön látványos eredményt hozott. Az alapítók közel egy év nyögvenyelős működés után ekkor érezték először, hogy az újításuknak nagy jelentősége lesz, az új, minőségi képek hatására ugyanis azonnal megduplázódott a cég havi bevétele.
Ez a felismerés igazi fordulópont volt az Airbnb történetében, melynek azóta is alapelve és szuperhatékony eszköze, hogy a kínálatát színvonalas, profi fotókon prezentálja. A hostok számára igény szerint segítséget is nyújtanak az ingatlanok befotózásában, bár a Photonnal ellentétben az Airbnb partnerei nem válogathatnak több szakember közül. És hogy hol tart ma a gumimatracokról indult startup-óriás? Az Airbnb több mint 220 országban van jelen 4 millió hosttal, és amíg ezeket a sorokat olvasod, 6 millió aktív szállásajánlat várja, hogy lecsapjanak rá. Nem rossz!

Lehet, hogy a te céged sikere is a képanyagon múlik? Bármilyen területet képviselsz, a profi fotóval mindig magasabbra pozícionálhatod a márkád. Legyen szó weboldalról, közösségi média-tartalomról vagy nyomtatott anyagokról, fotós és videós szakembereink örömmel segítenek, hogy kitűnj a konkurens cégek közül!